Betalning & leveransvillkor

1. Allmänna villkor


För att handla hos Inlineshopen.se måste du vara minst 18 år. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.

Samtliga priser inkluderar 25% moms. Alla rabatterade priser gäller så länge lagret räcker. 

Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Inlineshopen inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Avgift för frakt tillkommer enligt informationen under rubriken Frakt & Returer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer. 
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i form av felskrivningar, färgavvikelser, information om leveranstid, produkt- och prisförändringar, och förbehåller oss rätten att justera dessa i efterhand. Om du inte är nöjd med våra justeringar så har du alltid möjlighet att avbeställa din order och få pengarna tillbaka, alternativt fakturan makulerad. 
Produktbilder visar inte alltid en exakt färgåtergivning, vilket man bör ta med i beräkningen.

2. Köp

 
Vid beställning träffas avtal om köp först när Inlineshopen bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

3. Leveransvillkor


Inlineshopen har blivit medlemmar i Grossist.se för att genom dem försöka få ner fraktkostnaderna. Genom Grossist.se har inlineshopen avtal med DHL. Om ni bestyäller varor som privatperson skickas varorna med DHL Servicepoint och kan då hämtas ut av er som kund på närmsta serviceställe. Vi försöker alltid att packa och skicka ordern så fort det går men oftast skickas varan dagen efter ordern kommer in. Om det är väldigt bråttom med er order så kontakta gärna oss på info@inlineshopen.se så försöker vi hjälpa er.

4. Risker vid transport


Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller bortkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.

5. Delad order


Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

6. Betalning


Kortbetalning sker i samarbete med Payson AB. Payson AB garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet - ingen annan! Inlineshopen lagrar ingen information som rör betaluppgifterna. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt konto. Vi accepterar VISA, Mastercard samt direktbank. Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med kort. Vid fakturabetalning bifogas fakturan försändelsen och betalas inom 10 dagar. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer ordertotalen. Då köpet sker på kredit tas en kreditupplysning första gången du väljer fakturabetalning.

7. Garanti


Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.

8. Ångerrätt och Öppet köp i 14 dagar


Ingen affär är avslutad förrän du fått, provat och godkänt dina varor därför har du 14 dagars ångerrätt när du köper varor av Inlineshopen. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka inom 14 dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, d v s oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.

Innan du returnerar produkten, ta alltid först kontakt med oss på. Inlineshopen tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Glöm inte att spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse

Inlineshopen åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

9. Reklamation


Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Inlineshopen tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. 

Felaktig eller skadad vara skall reklameras inom skälig tid. Emballaget sparas för eventuell reklamation till posten för transportskada. Vi är tacksamma om du anmäler transportskador till oss omgående (senast sju dagar efter mottagen vara), detta för att vi skall kunna hantera processen enklare mot tredje part. Synliga fel/transportskador bör även anmälas direkt till chauffören vid mottagandet av varan.  

Ta alltid kontakt med Inlineshopen om fel upptäcks inom garantitiden, innan du gör någon form av åtgärd: info@inlineshopen.se

En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.

10. Tvist


Vid en eventuell tvist har Inlineshopen som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

11. Sekretess, säkerhet & personuppgifter


När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Inlineshopen kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Inlineshopen. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@inlineshopen.se

12. Cookies


En cookie är en textfil som skickas ifrån en webbsida, t.ex. Inlineshopens e-butik till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. 

13. Mail

Vi har märkt att våra mail ofta kan hamna bland kundernas skräppost. Kolla gärna bland er skräppost om ni saknar kvittens eller svar på era frågor.

Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se samt kontakta oss på: info@inlineshopen.se